Bak med resultat!

Min sambo är helt övertygad om att det saknas skruvar hos mig! Jag för bok över mitt bakande med recept och resultat och efter idogt bakade börjar det äntligen ge tydliga resultat. Nu har jag ett "standardbröd" som jag lyckas med de allra flesta gångerna jag försöker, och jag varierar det med små skillnader för att se hur brödet ändrat i smak och karaktär.

Gott bröd på havregryn och fänkål

De senaste gångerna har jag använt kraftigt bryggt thé som degvätska, haft ungefär 20% havregryn (av totala mjölvikten), kryddat med fänkål och dessutom kört farinsocker som jäst-godis. Det blir ett mustigt bröd med en väldigt svag lakritston och passar grymt bra till långfrukosten på helgerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0