Nytt rekord

Jag har nog slagit nytt rekord i bakningsunderligheter.. Ikväll har jag gjort en deg som jag delade i fyra delar och beredda alla fyra delarna på olika sätt.. En mättad och en kladdig deg där varje respektive klump var knådad och en bara formad. Och så gjorde jag för säkerhets skull två av allt för att ha ett tillförlitligt statistiskt underlag för min mycket vetenskapliga undersökning om bakandets mysterium. Mmm... jag vet.. jag letar fortfarande efter skruven som jag har tappat.

Och det roligaste är nog att alla åtta bullarna i slutänden är, uttryckt med vetenskapliga termer, ganska så ungefär exakt likadana!

Med andra ord, väldigt mycket jobb för att konstatera att det inte spelar så himla stor roll om man råkar ha för mycket eller för lite mjöl, eller knådar mycket eller lite.. I slutänden blir det liksom bröd iallafall..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0