Burgare på nordligare breddgrader

Med en knapp vecka i Åre med familjen (Saras del) har det blivit en del nya matupplevelser med bl.a. Gordons köttgryta som som just nu står på min egen spis i ett försök att göra en da capo. Också lunchen i Tegefjällets dalrestaurang är något att skriva hem om. Buffé med gulasch-soppa, pyttipanna, nybakat bröd, hemgjord pizza, frukt och sallad. Frukost med nygräddade våfflor och vispgrädde.. Och såklart ett klassiskt återbesök på "Broken" 13 år senare...

RESTURANG BROKEN, ÅRE

Där beställde vi in en stor förrättstallrik en pitcher med jordguppsmargarita. Några glas senare och med en tom tallrik framför mig var det egentligen redan stopp. Men! Vi var där för hamburgarna... En chiliburgare beställdes in och det gick väldigt fort! Imponerad av personalen och servicen! Och när den jättestora burgaren landar framför mig börjar jag ändå, mot bättre vetande, att äta.. Hehe.. Snacka om i-landsproblem. Det var gott hursomhelst. En fyra skulle jag säga. Saknade lite såser och tillbehör och originalitet, men det smakade gott, och det är ändå det viktigaste.

En halvtimme senare rullar vi ut ifrån restaurangen och jag övertalar R och G om en liten drinkrunda på Åregåren, bara för att liksom lägga mer tyngd i det faktum att jag kommer att sova redan innan klockan nio den kvällen! :-D

Detta förstärks med en kopp Oboy-Mintu när vi kommer tillbaka till stugan, och OJ vad jag sov gott den natten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0