Lunchbesvikelse

Fredag! Dags för lunch med mina nya kollegor, och eftersom jag nu jobbar i hjärtat av Söder råder det ingen direkt brist på lunchställen. Det är en varm septemberdag med blå himmel och vi ska självklart lyxa till det lite. Tidigare i veckan har vi besökt Brasseriett, Sonjas, Kvarnen och Samrat. Alla har levererat och visst får man njuta lite nu innan det blir dags för husamorteringar och lunchlåda.

Med förväntansfulla steg följer jag med gänget till Jimmys Steakhouse. Jag åt där några gånger när jag jobbade på Folkungagatan, och det var ju mäktigt! Så kan det bli bättre? Ett rejält stekhus och lunch under bar himmel. Självklart väljer jag husets cheeseburgare (har påven rolig mössa?) och sätter mig till bords på deras uteservering.

Men klimax uteblir.. Lång väntetid, urlakad cola och till sist.. En tinad prefab-burgare med pressat kött och broskbitar. Blä! För 98 kronor förväntar jag mig att min lunch ska vara lagad med kärlek och omsorg. I synnerhet något så enkelt som en hamburgare. På ett stekhus! Fryst prefab hör lika lite hemma här som på hamnkrogen i Grebbestad. Skäms!

Inget mer Jimmys. Gör om gör rätt!
- Tack och hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0