Uppdatering från landet i väst

Jag var nyligen i Los Angeles (Namm Music Show, Anaheim CA) och ägnade en vecka i det märkliga landet Uf-ess-a. Anaheim är platt och ser ut som en amerikansk tv-serie från tidigt 70-tal. Den här gången hade jag nära till Target och Block at Orange, så jag gick några rundor dit och kollade den amerikanska vardagen.

Det blev också en liten tur längs kusten, nercabbat och med vinden i håret. Ehh.. näe just det, jag har inget hår. Lunchen intogs på "the secret spot" ovanför Huntington Beach, och dagen avslutades med ett glas vin på Art Du Vin i Long Beach.



Till resans kulinariska höjdpunkter hör det närmast dagliga intaget av tonfisk. Färsk, djupröd och välsmakande tonfisk i olika former. En pepparhalstrad sashimi med sallad och wasabivinaigrette var en minnesvärd upplevelse. Vi åt också en rejäl stek på Ruth Chris, som var bland det bästa jag ätit i köttväg.

Självklart blev det en pizza och några hamburgare också, men till min stora besvikelse ännu inget besök på In-n-out burger eller Fatburger. Dessa ikoner inom den amerikanska hamburgernostalgin får förbli på "att-göra-listan" till nästa besök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0