Tredje gången gillt igen

I fredags var vi på SMAK på Restaurangen med Tessan och Stefan, och det är helt enkelt bara en fenomenal upplevelse. Precis som tidigare två gånger har vi blivit mottagna med öppna armar, guidade och servade.

Denna gång började jag med ett önskemål i baren och fick en äpple/päron-fruktig apertif med inslag av ingefära och bränd honung. Helt otroligt! Jag hade kunnat nöja mig med drinken och gått hem lycklig.



Av de 20 alternativen valde jag följande:
  • Tryffel – ”Ravioli” murklor, äpple
  • Wasabi – ”Burgare” tonfisk, tofu, chili
  • Ingefära – ”Carpaccio", hjort, granatäpple, sojabönor
  • Pepparrot – ”Bookmaker” oxrygg, brioche, senap
  • Lakrits – “Fondant” choklad, gräddfil
Det enda som INTE fick mig att gå i taket var carpaccion, som var underbart god, men ändå inte lika otroligt underbar som de övriga rätterna. Jag fick också smaka på "Mynta – “Daiquiri” crème caramel, melon" som också var väldigt väldigt fin. SMAK rekommenderas varmt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0